تابلو مغازه / تابلو فروشگاه
تابلو مغازه، هزینه نیست یه سرمایه گذاری بلند مدته برای کسب درآمد و فروش بیشتر و برندینگ؟
تابلوی مغازه یا تابلو فروشگاه یه تبلیغات محیطی هدفمند و بلند مدت است که شما با یکبار هزینه درست و سفارش تابلو متناسب با کسب و کارتان تا مدت ها از فروش بیشتر و رونق کسب و کار بهره خواهید برد البته ساخت و نصب تابلو مغازه اصول و قواعدی دارد که میبایست دقیق رعایت شود رعایت نکردن استاندارد و سفارش به مجری آماتور علاوه بر اینکه تاثیری روی فروش شما نخواهد داشت بلکه به خاطر اشتباه در ساخت و نصب تابلو ممکن است همان مقدار فروش و اعتباری که داشتید هم زیر سوال برود قصد نداریم در این محتوا مسیری را پیش روی شما قرار دهیم که مجموعه خود را بهتر و برتر نشان دهیم قصد داریم راهکاری درست و واقعی برایتان توضیح دهیم تا بهترین انتخاب را برای تابلو مغازه یا تابلو فروشگاه خود داشته باشید پس با ما همراه باشید تا بهترین رمز و رازهای شناخت بهتر تابلوها رو متوجه شوید مطمئن باشید نتیجه بسیار مثبتی خواهید گرفت. از اهمیت نصب تابلو مغازه مطلع هستید؟ به نظر شما اصلا چرا باید برای مغازه، تابلو نصب کرد؟ اصلا تابلوی مغازه چه کاربردی دارد؟ حقیقتا باید گفت که تابلو مغازه یکی از مهمترین بخشهای راه اندازی یک کسب و کار است. شما بدون داشتن تابلو، شناخته نمیشوید. نصب تابلو مغازه برای تمامی کسب و کارها در هر جایی و با هر قدمتی، یک نیاز است. این که تصور کنید برخی از کسب و کارها نیازی به تابلو مغازه ندارند، کاملا اشتباه است. اگر میخواهید به خوبی دیده شوید، فروش بالایی داشته باشید و مشتریان زیادی جذب کسب و کار شما شوند، باید برای این مساله تلاش کنید. در گذشته که اکثر مردم پیاده قدم میزدند، کسبه بیشتر به دکور مغازه خود اهمیت میدادند. اما این روزها که همه با ماشین و با سرعت از کنار مغازههای مختلف عبور میکنند، تابلو سردرب مغازه حرف اول را برای جذب مخاطب میزند. اگر شما در مورد نصب تابلو مغازه خود دچار تردید و دو دل هستید، با ما همراه باشید و ببینید که چه لزومی برای نصب تابلو مغازه وجود دارد.
تابلو سردر مغازه، از تابلو نویسی تا تابلوهای امروزی
بد نیست بدانید که ساخت تابلو مغازه بیش از صد سال در ایران سابقه دارد. در گذشته مغازههای زیادی وجود نداشت و مشتریان باید مسیرهای طولانی را طی میگذاشتند تا به مغازه مورد نظر خود میرسیدن. این روند امروزه تغییر کرده و در هر خیابان، دهها و شاید صدها مغازه مختلف دارد. که حتی بیشتر آنها نیز در یک صنف فعالیت میکنند. به همین خاطر است که نیاز به تابلوی مناسب و با کیفیت بیشتر از گذشته احساس میشود. در گذشته از تابلو نویسی برای معرفی یک کسب و کار استفاده میکردند و روند به این ترتیب بود که افراد خطاط و هنرمند، بر سردرب مغازهها، نام و صنف آنها را مینوشتند. معمولا شکل تابلوها بدین صورت بود: خواربار فروشی محمدی، لوازم تحریر رضایی و غیره و در واقع از این راه، مردم متوجه میشدند که یک کسب و کار در آن واحد تجاری مشغول به کار است و به سراغ او میرفتند.
در گذشته اکثر مردم با پای پیاده خرید میرفتند. در آن دوران زندگیها جریان آرامی داشت و مردم نیز با آرامش تمام در خیابانها قدم میزدند و به دنبال کالای مورد نظر خود میگشتند. اما در زندگی شهری امروزی ما، مردم نیز حوصله گذشته را ندارند و ترجیح میدهند تا بدون فوت وقت و در حداقل زمان ممکن، خرید خود را انجام دهند. امروزه اکثر افراد سوار بر وسایل نقلیه هستند و با سرعت از کنار مغازههای مختلف عبور میکنند و در این صورت تنها به خواندن تابلو بسنده خواهند کرد. به همین خاطر است که بر خلاف گذشته، این روزها داشتن تابلو مغازه چشمگیر، مخصوصا در شبها که اوج شلوغی جمعیت را شاهد هستید، تبدیل به یک اصل مهم شده است و بیشتر کسبه تلاش میکنند تا با داشتن یک تابلو مغازه جدید، مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند.
تابلو مغازه، یک هزینه سنگین یا سرمایه گذاری بلند مدت؟
زمانی که قصد نصب یک تابلو مغازه مدرن و منحصر به فرد را دارید، پس از کمی جست و جو خواهید دید که قیمت ساخت این نوع تابلوها نسبتا زیاد است. برخی افراد در همین لحظه از سفارش تابلو سردرب مغازه خود منصرف میشوند و ترجیح میدهند که تابلو بسیار سادهای داشته باشند. اما باید بدانید که بر اساس تحقیقات انجام شده و حتی مطابق تجربیات کسانی که تابلوهای گران قیمت نصب کردهاند، هزینهای که برای تابلو مغازه پرداخت میکنید، نه تنها یک هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت نیز به شمار میآید. تابلو سردر با افزایش میزان فروش، هزینه خود را باز میگرداند و پس از مدتی، حتی مبلغی بیش از آنچه هزینه کردهاید را به شما باز خواهد گرداند. هر چه قدر هزینه بیشتری برای زیبایی تابلو سردر مغازه خود کنید، به همان میزان جلب توجه بیشتری خواهید کرد و فروش بیشتری خواهید داشت. پس تابلو مغازه خاص را نه یک هزینه، بلکه باید به عنوان یک سرمایه گذاری کاملا عاقلانه و اقتصادی بدانید.
داشتن تابلو مغازه چشم گیر، رقابتی نفس گیر در دنیای اقتصاد امروز کشور ما
اگر کمی خاطرات گذشته خود را مرور کنید، خواهید دید که در ایام قدیم، حتی در ابر شهرهایی مثل تهران آنقدر تعداد مغازهها کم بود که شما برای انجام یک خرید ساده، باید صدها متر پیاده میرفتید و اینطور نبود که در نزدیکی محل سکونت هرکس، چندین مغازه مختلف وجود داشته باشد. به همین خاطر فروشندهها نیز هیچ لزومی به تبلیغ کار خود نمیدیدند. زیرا مشتری به هر صورت مجبور بود آنها را پیدا کند تا نیاز خود را رفع نماید. اما این روزها، در یک کوچه باریک، چندین و چند سوپرمارکت، میوه فروشی، نانوایی و غیره وجود دارد. همین مساله باعث شده تا بازار فروش، بسیار رقابتی شود و همه به دنبال روشهای جدیدی برای جذب مشتری باشند.
برخی از کسبه قدیمی تصور میکنند که تنها راه داشتن مغازهای پر رونق، ایجاد ارتباط گرم و صمیمی با مشتری است. اما باید این را بدانید که به صورت کلی ذات انسان تنوع طلب است و میخواهد گزینههای پیش روی خود را امتحان کند. به همین خاطر امکان دارد که مشتری دائمی شما به خاطر یک مغازه زیبا، بزرگ و یا یک تابلو شیک، به راحتی شما را کنار بگذارد. از طرف دیگر، راز داشتن یک کسب و کار فعال و پر درآمد، جذب مخاطب جدید، ایجاد مشتری جدید و تبدیل او به مشتری ثابت است. زیرا شما ممکن است به دلیل نقل مکان یا هر موضوع دیگری، مشتریان ثابت خود را از دست بدهید. از این رو به ناچار باید همیشه به دنبال جذب مشتریان جدید باشید.
شما خواسته یا ناخواسته در این بازار رقابتی و حساس حضور دارید و در صورتی که خودتان را با آن همراه نکنید، به ناچار باید از دور این مسابقه سخت خارج شوید. به زبان ساده، این یعنی اگر شما یک تابلو چشم گیر نصب نکنید و به چشم مشتری متفاوت نباشید، قطعا مغازه کناری شما این کار را انجام میدهد و مشتریانی که شما میتوانستید داشته باشید را جذب خود میکند.
اهمیت نصب تابلو مغازه از نظر روان شناسی
باید بدانید که از نظر روانشناسی نیز موضوع اهمیت وجود تابلو و تاثیر آن بر جذب مخاطب، به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این تحقیقات، داشتن تابلو مغازه چشم گیر باعث میشود که حداقل هر 40 دقیقه، یک مخاطب جذب شما شود. تابلو ارتباط مستقیمی با حافظه بصری ما انسانها دارد. انسان دارای حافظه بصری یا همان حافظه تصویری و همچنین حافظه عددی است. زمانی که شما تلاش کنید شماره تماس یک نفر یا نام او را حفظ کنید، این به حافظه عددی شما باز میگردد. اما به یاد آوردن تصویر یک مکان، مربوط به حافظه بصری ذهن شما میشود. باید بدانید که اتفاقات مختلف، بهتر و بیشتر در حافظه بصری ما ثبت و ضبط میشوند و قابل بازیابی هستند. به عنوان مثال شاید شما نام هم شاگردی دوران دبستان خود را به یاد نیاورید، اما چهره او کاملا در حافظه شما ثبت شده است.
اگر تابلوی شما مورد توجه مخاطبتان واقع شود، او این تصویر را در ذهن خود ثبت میکند و در زمانی که به خدمات کسب و کار شما نیاز داشته باشد، این تصویر را در ذهن خود بازیابی میکند. به همین خاطر است که تابلو فروشگاه شما باید بسیار جذاب و در عین حال آنقدر ساده باشد که در ذهن مخاطب ثبت شود. شاید در ابتدا تصور کنید که این دو مفهوم، در تضاد یکدیگر هستند و نمیتوان یک تابلو پر زرق و برق و در عین حال ساده داشت. اما این هنر تابلوسازهای حرفهای است که تابلوهایی بسیار خاص بسازند که به سادگی در ذهن مخاطب شما ماندگار شوند. به این ترتیب مخاطب میتواند هر زمان که نیاز به خدمات شما داشت، به راحتی تابلو و کسب و کارتان را نسبت به سایر تابلوهایی که دیده، متمایز کند و تنها شما را به یاد بیاورد.
این مهم تنها با ساخت یک تابلو کاملا انحصاری، اختصاصی و منحصر به فرد امکان پذیر است. با نصب یک تابلوی چشم گیر مخصوصا در روزهای اولیه نصب، میتوانید حداقل بین 50 تا 80 درصد، افزایش فروش را احساس کنید.
انواع تابلو مغازه چلنیوم و مدل تابلو مغازه و تاثیر آن در ارتباط با مشتری با قیمت انواع تابلو مغازه
شاید این مساله واقعا شگفت انگیز باشد اما نوع تابلو مغازهتان، ارتباط مستقیمی با مشتریانی دارد که جذب شما میشوند. این یعنی به عنوان مثال اگر یک تابلوی گران قیمت، کم نور، بسیار خاص و بینظیر نصب کنید، مشتریان شما افرادی ثروتمند و منحصر به فرد خواهند بود که به دنبال خدمات یا اجناسی خاص میگردند. این دسته افراد معمولا مسن بوده و به دنبال آرامش هستند. اما در عین حال با نصب یک تابلوی رنگارنگ، نورانی و با رقص نور فراوان، میتوانید جوانان معمولی و شاد را جذب کسب و کار خود کنید. پس در حقیقت شما به سادگی میتوانید با استفاده از تابلو مغازه خاص و تابلو مغازه جدید خود، مشتریانتان را فیلتر کنید و کسانی که میخواهید را جذب خود نمایید.
پس در نهایت باید گفت که تابلو فروشگاه یکی از اساسیترین بخشهای داشتن یک کسب و کار است و بدون آن، کسب و کار شما فاقد اصالت خواهد بود و مشتری حتی با داشتن آدرستان نیز نمیتواند به راحتی شما را پیدا کند. بنابراین برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید و بتوانید در این بازار رقابتی باقی بمانید، باید تابلو بسیار خاص و منحصر به فردی داشته باشید.
انواع تابلو مغازه و تابلو سردرب و تابلو فروشگاه
تابلو رستوران - تابلو کافه - تابلو فست فود - تابلو جگرکی - تابلو گل فروشی - تابلو ابزار فروشی - تابلو املاک - تابلو میوه فروشی - تابلو کافه و رستوران - تابلو آرایشگاه - تابلو سالن زیبایی - تابلو بوتیک - تابلو پاساژ - تابلو مجتمع تجاری - تابلو شرکت - تابلو ادارات - تابلو مدرسه - تابلو قصابی - تابلو سوپر گوشت - تابلو پروتئینی - تابلو لبنیاتی - تابلو آبمیوه و بستنی - تابلو قنادی - تابلو شیرینی فروشی - تابلو نانوایی - تابلو سوپر مارکت - تابلو اغذیه فروشی - تابلو مدرسه - تابلو قهوه خانه - تابلو سفره خانه سنتی - تابلو سالن ورزشی - تابلو سالن بدنسازی - تابلو لوازم آرایشی - تابلو داخل سالن - تابلو داخل شرکت - تابلو ورودی - تابلو ورودی شرکت - تابلو نقشه جهان - تابلو داخل مطب - تابلو مطب - تابلو دکتری - تابلو دفتر اسناد رسمی - تابلو ادارات دولتی - تابلو شهرداری - تابلو داخل مغازه - تابلو مکانیکی - تابلو تعویض روغنی - تابلو لباس فروشی - تابلو مبلمان - تابلو نمایشگاه ماشین - تابلو نمایشگاه مبل - تابلو دکوراسیون - تابلو فروشگاه لوازم خانگی - تابلو طلا فروشی - تابلو خشکبار - تابلو آژانس هواپیمایی - تابلو آژانس گردشگری - تابلو لوازم یدکی - تابلو کلینیک - تابلو کلینیک دندانپزشکی - تابلو کلینیک زیبایی - تابلو آموزشگاه فنی و حرفه ای - تابلو مدرسه غیر انتفاعی - تابلو جواهری - تابلو درمانگاه - تابلو بیمارستان - تابلو مطب - تابلو بانک - تابلو مجتمع مسکونی - تابلو ساختمان - تابلو مجتمع اداری - تابلو مجتمع تجاری - تابلو ساختمان مسکونی - تابلو شهربازی - تابلو تعمیرگاه - تابلو مجتمع تفریحی - تابلو سردرب - تابلو سردر - تابلو فروشگاه - تابلو هایپر مارکت - تابلو فروشگاه زنجیره ای