در این مقاله ابتدا می خواهیم به ماهیت برند اشاره کنیم سپس به مبحث تابلو سازی و برند موفق در این زمینه بپردازیم. این دو مقوله بسیار نزدیک به هم و موثر است چه به لحاظ کاربردی و چه به لحاظ اثر گذاری، یکی از مقوله های برند و هویت برند داشتن نمای سردر و تابلوی ویژه است که در ذهن ماندگار باشد. اثرگذاری در واقع همان فرآیندی است که یک کسب و کار تلاش میکند تا هویت خود را در قالب های مشخصی به مخاطب ارائه دهد.
در همراهی با این مقاله فرا خواهیم گرفت :
1- ماهیت برند و تعریف جامع آن
2- آشنایی با تابلوسازی
3- معرفی برند تابلو سازی در ایران
1- ماهیت برند و تعریف جامع آن :
گاهی برند مفهومش با حوزه آرم، لوگو و هویت بصری اشتباه گرفته می شود، که این سوءتفاهم ناشی از اطلاع رسانی های غلط است به این صورت که کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها متوجه نمی شوند چه چیزی را می خواهند گسترش و پرورش دهند. اگر با یک مثال دقیق بخواهیم ماهیت برند را برای شما همراهان تابلوسازی آریو پاسارگاد توضیح دهیم به این صورت است که شما تصور کنید کودکی به دنیا آورده اید نامی برای او انتخاب کرده اید روش تربیتی برای او در نظر گرفته اید و کودک بعد از مدتی شکل میگیرد اسم آن کودک حکم برند بصری و آرم و لوگو را دارد و شیوه تربیتی که از آموزش های خانواده گرفته است و آن را بروز میدهد و سبب محبوبیت و یا منفوریت آن میشود حکم برند شما را دارد. این مثال یک توضیح بسیار ابتدایی بود تا شما با مبحث برند یک شمای کلی نگری داشته باشید.
اما تعریف دقیق آن به این صورت است:
برند ادراکی است که در ذهن مشتری شکل می گیرد از طریق مصرف یک کالا و محصول یا شنیده هایش، این ادراک شامل دو حوزه پررنگ می شود
1- ویژگی های بصری ملموس
2- ویژگی های ادراکی نامحسوس
ویژگی های بصری ملموس :
این ویژگی ها همان عناصری هستند که مخاطبان آن را بصورت مستقیم لمس می کنند و به آن توجه می کنند و در خاطر آن ها می ماند مانند لوگو، رنگ و هویت، کاراکتر بصری و ..
ویژگی های نا ملموس :
این ویژگی ها بصورت بصری قابل مشاهده نیست اما بصورت ادراکی کاملا قابل درک است و در روان مخاطب تاثیر بسزایی دارد مانند خاطره ای خوش، ذهنیت خاص، مسائل احساسی، نوستالوژی و ... در پایان این قسمت مثالی واضح برای شما می آوریم تا مبحث ادراکات در برند کاملا پر واضح شود. شرکت تابلو سازی آریو پاسارگاد در سال 1379 به صورت غیر رسمی و از سال 1381 به صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه ساخت و اجرای تابلو های مدرن تبلیغاتی آغاز نمود. در واقع این قسمت اول بحث خلق برند است که در این دوره ویژگی های اول را شامل می شود یعنی تلاش در جهت تولید و خلق ادراکات لمسی و ملموس، در قسمت دوم مسئله سر ادراکات بصری است، که این شرکت با تلاش و پشتکار توانسته است ادراکات برند را در ذهن مشتریان خود ایجاد نماید. اکنون ما با بیش از 100 مشتری ثابت و فــعال به یـــکی از بزرگـترین شرکت های فعال و کارآفرین در کشور تبدیل شده ایم. و این یعنی اعتماد سازی در کسب و کار و ایجاد محبوبیت در ذهن مشتریان که سبب می شود مشتریان فعلی تبدیل به مشتریان وفادار گردد و چه تبلیغ و یا محبوبیتی برای یک کسب وکار بالاتر از این وجود دارد؟
معرفی برند و شرکت های با سابقه و صاحب سبک
با توجه به این که می خواهیم برند را در این مقاله برای شما شرح دهیم و جزء به جزء توضیح دهیم سپس در انتهای مقاله به جمع بندی لازم برسیم. برند برتر فقط یک کار و فرآیند تخصصی و فنی نیست بلکه آمیخته ای از هنر و هنرشناسی و اصول تکنیک های فنی است. به صورت پیش فرض اگر کسی فقط کار فنی را آموخته باشد و بتواند انواع تابلو اجرا کند ما به آن مجموعه برچسب تابلوساز برند را نمی زنیم بلکه می گوییم تابلو کار است. اما هنر و مهارت ندارد. این اتفاق یک مسئله محیطی است که عناصر بصری بسیار با آن درگیر هستند و تمام تلاش کسب و کارها برای زدن تابلو و ساخت تابلو برای کسب و کارشان صرفا توجه بصری مخاطب است حال اگر این مسئله پوشش نداده شود نوعی نقص بوجود می آورد. این مسئله نیازمند یک رهبر و مدیر هنرشناس و با دقت دارد که بتواند طراحی بصری زیبا را توسط کارمندان خود اجرا نماید. در مجموعه ما این اتفاق چشمگیر از همان بدو تاسیس بحث ظرافت و تمیزی و رعایت کردن اشل ها و مقیاس ها و همچنین طراحی خلاقانه جزو پارامتر های مهم بوده است. حال بهتر است بدانیم چه زیر مجموعه و انواعی دارد یعنی با این صنعت آشنا شویم و انواع و اقسام تابلو را شناسایی کنیم:
3- معرفی برند تابلوسازی در ایران
حال به قسمت مهم و نهایی این مقاله که در واقع اهم و مهم این مطلب هست رسیدیم. میخواهیم بدانیم کدام تابلو ساز اصول برند سازی را چه در حوزه ادراکی و چه در حوزه ملموس رعایت کرده است. خب در موارد ذکر شده بالاتر اشاره داشتیم که مسائل برندینگ حوزه بسیار وسیعی را در بر میگیرد که در مقاله ی جدا به آن میپردازیم ولی بصورت کلی یک مجموعه باید موارد زیر را برای اینکه بگوییم برند باشد حفظ نماید:
1. آگاهی یا شناخته شدن برند : اگر برندی توسط مردم شناخته نشود، نمی توان آن را برند نامید، این شناخته شدن می تواند منطقه ای و یا جهانی باشد.
2. احترام و تمایل به برند: تنها شناخته شدن مهم نیست بلکه باید احترام و تمایل به آن نیز باشد. خیلی افراد و سازمان ها نیز شناخته شده هستند، اما به آن ها احترام گذاشته نمی شود بلکه منفور هستند، مثلا همه صدام یا هیتلر را می شناسیم، اما به آن ها احترام نمی گذاریم.
3. میزان ارتباط و تعامل با مخاطب و یا حل مشکلات مخاطبان و مشتریان: یک برند بایستی تعاملی مطلوب با مخاطبان خود داشته باشد و بتواند در حوزه کاری خود تا حد مطلوبی مشکلات مخاطبش را حل نماید.
4. تمایز : یکی از اصلی ترین ارکان برند می باشد و تا سازمانی نتواند تمایزی ایجاد نماید، نمی تواند تبدیل به برندی محبوب و معروف شود، تمایز اساس برندینگ می باشد.
نتیجه گیری : میخواهیم بگوییم ما با تکیه بر توان فنی و پشتکار و خلاقیت در سبک کاری توانسته ایم اصول برندینگ را اجرا نموده و به عنوان برند تابلوسازی ایران شناخته شویم. مشتریان وفادار احترام و خاطره موفق آمیزی از استفاده از خدمات ساخت و نصب ما دارند. میزان تعامل و همراهی ما با مشتریان همانند یک برند موفق است و این را از رضایت مشتریان میشود فهمید. تمایز در تنوع خدمات و مدل محصولات و خلاقیت و نوآوری در استفاده از بروزترین سبک های ساخت تابلو جزو اصول و قواعد است. در پایان نظرات و پیشنهادات سازنده شما میتواند جهت تعامل بیشتر سبب بهبود و ارتقای کیفی محتوای ارائه شده باشد.
طـبق ماده ۱۲ فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از محتوای متنی و نمونه کارهای طراحی و اجرا شده پیگرد قانونی دارد. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت تابلو سازی آریو پاسارگاد می باشد.